måndag 5 december 2011

Krig och hallonkola

Krig!
Det är vad jag har här: k r i g. På ena sidan står duktiga, disciplinerade, målinriktade och rediga Carina. Den andra sidan leds av hennes raka motsats: äh-skit-i-det, det-kan-vänta-tills-imorgon och det-är-ändå-kört-idag Carina.
Min ena sida tjatar om mig att ligga lite lägre med kolhydraterna, sköta mellanmålen och verkligen få tummen ut och styrketräna regelbundet. Samma sida har just nu slutit pakt med samvetet som gör sig påmint genom ett envetet mantra a lá springdag-springdag-springdag-springdag....
Ju fler gånger springdag-springdag-springdag-springdag ekar i skallen - desto högre suckar den andra Carinan äh-skit-i-det, det-kan-vänta-tills-imorgon och det-är-ändå-kört-idag.
I mitten någonstans står jag och är sugen på lussekatter och hallonkolor.
Jag tror att jag ska peta in pekfingrarna i öronen och skrika
- Meeeehhh, håll käften!

Inga kommentarer: