tisdag 7 augusti 2012

Eksem liksom

Idag är en sådan där dag då det liksom kliar i själen. Det kryper oroligt under huden. Rastlös, så fruktansvärt rastlös. Jag behöver smälla någonting eller knyckla till något. Jätte moget.
Eller inte..
Jag har prövat att baka av mig rastlösheten: det blev cocos/citronkakor och hallongrottor. Goda, men fortfarande rastlös.
Om jag hade varit ledig idag så hade jag först sprungit någon mil och sedan styrketränat som en liten blådåre - tills allt kli var borta.
Nu är jag inte ledig. Full dag på mitt "riktiga" jobb och dubbelpass på gymmet - jag ber till Hon där uppe om hjälp med fokus. Det är svårt att hålla tråden och skärpan tillräckligt bra för att instruera klasser när själen har eksem liksom.
Jag hoppas att kliet ger med sig med lite dans, dans till den här till exempel.



Det gör det säkert.
Fokus nu Carina. Fokus.

Inga kommentarer: